Magnez w żywności

Niedobór magnezu ma niekorzystny wpływ na zdrowie człowieka, między innymi na samopoczucie psychiczne i pracę serca. Z tego powodu zaleca się stosowanie diety, która w pełni pokrywa zapotrzebowanie na ten ważny składnik odżywczy. Najpierw jednak trzeba dowiedzieć się, w jakich produktach znajduje się magnez.

Dobrą informacją jest to, że magnez występuje w wielu produktach, tak więc można wybrać spośród nich takie, które się lubi. Jednym z najcenniejszych źródeł magnezu jest kakao w proszku, które w 100 gramach ma aż 420 miligramów magnezu. Oczywiście, chodzi tutaj o prawdziwe kakao, a nie o napój kakaowy. Jeżeli ktoś nie lubi pić kakao, to może sięgnąć po gorzką czekoladę. Duże ilości magnezu znajdują się także w słoneczniku, migdałach i nasionach oraz orzechach laskowych i pistacjowych. Spośród owoców i warzyw warto polecić przede wszystkim banany, marchew i rośliny strączkowe, takie jak fasolka szparagowa albo fasola biała. Naturalnymi źródłami magnezu są także brązowy ryż, kasza gryczana, płatki owsiane, kasza jęczmienna, pieczywo żytnie razowe, chleb graham, natka pietruszki, pełnotłusty ser gouda. Jak widać, źródeł magnezu jest bardzo dużo. Z wymienionych tutaj produktów można przygotować wiele smacznych i zdrowych potraw.

Niestety, dieta przeciętnego człowieka jest mało urozmaicona, dlatego nie każdy dostarcza swojemu organizmowi tyle magnezu, ile jest mu potrzebne. To dlatego wiele osób przyjmuje suplementy magnezowe, w celu uniknięcia nieprzyjemnego w skutkach niedoboru magnezu.

Gdzie kupic magnez?

Polecamy sklep www.muscle-zone.pl, gdzie kupisz różne rodzaje magnezu w atrakcyjncyh cenach.