Co powinieneś wiedzieć o magnezie

Magnez to jeden z niezbędnych dla człowieka pierwiastków. Potrzebuje go każdy człowieka, chociaż dokładne zapotrzebowanie uzależnione jest od kilku czynników. Warto wiedzieć, ile magnezu powinniśmy przyjmować, gdzie go znajdziemy oraz co może być sygnałem niedoboru tego pierwiastka.

Zapotrzebowanie na magnezu u dorosłego człowieka wynosi 300-400 mg. W celu określenia indywidualnego zapotrzebowania należy wziąć pod uwagę wiek, płeć, stan zdrowia i tryb życia. Należy pamiętać, że istnieją schorzenia, które mogą utrudniać wchłaniane magnezu. Ryzyko niedoboru zwiększa się również w przypadku nadużywania alkoholu albo kawy. Magnez znajdziemy w wielu produktach spożywczych. Jego najlepsze źródła to kakao w proszku, migały, słonecznik, nasiona, kasza gryczana, pieczywo razowe typu graham, płatki owsiane i rośliny strączkowe, na przykład fasola biała. Osobom, które są bardziej narażone na niedobór magnezu, zaleca się stosowanie suplementów diety, zawierających ten pierwiastek. Wiele z nich zawiera dodatkowe składniki, takie jak witamina B6, która wspomaga wchłaniane magnezu. Najbardziej charakterystyczne objawy niedoboru magnezu to częste skurcze mięśni, drganie powiek, rozdrażnienie, bezsenność, zawroty głowy i problemy z koncentracją.

Chociaż magnez występuje w wielu produktach spożywczych, to objawy niedoboru są dość częste. Warto zatem zmienić swoje nawyki żywieniowe, a w razie potrzeby sięgnąć po suplementy z magnezem, w celu uniknięcia groźnych dla zdrowia niedoborów.

Gdzie kupic magnez?

Polecamy sklep www.muscle-zone.pl, gdzie kupisz różne rodzaje magnezu w atrakcyjncyh cenach.